fredag 18 juni 2010

Massa praktiskt

Malte mår fortfarande bra och livet rullar på i vardagen, jag jobbar två dagar i veckan och sambon heltid. Ibland kommer jag hem trött och grinig och får "ta över" prinsen för att sambon direkt åker och gör sitt nattpass. Det suger.

Men nu när jag kan koncentrera mig på annat än prinsens mående, så har jag tagit tag i att höra av mig till SDF ang förskoleplats, varit på studiebesök, bokat in fler studiebesök, ansökt om lämpliga platser * flera. Konstigt nog, trots mina ansökningar med stöd från läkareintyg så skall även en specialpedagog från SDF Örgryte träffa oss, mig och Malte, för en bedömning om det är så att Örgryte, via sina vanliga förskolor inte kan erbjuda Malte lika bar omhändertagande som en specialförskola. Vad tröttsamt, hur många bedömningar skall han inte göra... Jag har även bokat tid för bedömning på Move & walk samt anmält Malte till LSS handläggare.

Det är mycket som hänger i luften just nu, men jag är glad att det håller sig där, det är när alla saker kryper en på kroppen som dåligtmåendet gör sig till känna. Just nu är jag fri som en fågel, förutom två arbetspass till...;)

1 kommentar:

  1. Åhh vad glad jag blir M & W vi hoppas att få träna mer Er <3... Hör gärna av dig när ni varit där!!! Kram Matilda

    SvaraRadera