torsdag 16 oktober 2014

Lyxsemester

Vi gjorde det, vi chansade och åkte iväg. Själva, bara vi två! Vi har önskat detta så länge men det har inte känts rätt. Utan barn, båda två i en vecka. Det är första gången, utomlands. Första gången bar i somras då pojkarna var på korttids. Den veckan tillbringade vi också tillsmams.

Blue couple, resort and spa hotell, 5 stjärnor, all in clusive. Fantastiskt bra konsert för oss. Det tog 2,5  dygn att "landa", slappna av, och då kom smärtan. I kroppen, alla spända muskler gjorde sig till kännes. I psyket, är jag egentligen så här ledsen men inte släpper fram det? Är det så här att vara totalt avslappnad, att det gör ont och är smärtsamt sorgligt? På eftermiddagen kunde vi prata om det, smärtan, besvikelsen och sorgen. De känslorna går vi båda två med. Även känslan av att leva på lånad tid. Snart dör någon av dem. Vem? När? Blir det denna säsong av höst och vinter?

Efter dag 3 så kunde jag börja njuta av nuet, av att faktiskt vara i solen, ha TID! Jag bokade in mig på nack och axelmassage, gick på yoga och detta löste upp en del spänningar. Dagen efter bokade vi in varsin massage samtidigt. Vi har tränat en del, promenerat en del. Ätit god mat och legat på solbäddar och lapat sol!

Nu är klockan 7:30, avresedag. Om ca 15 minuter ska jag ta det sista morgondoppet i havet. Sen avnjuta en sista frukostbuffé. I eftermiddag ska jag få omfamna och mysa med mina två pojkar igen! Åh vad jag längtar nu.

1 kommentar:

  1. Denna resan var ni väl värda. För att ni ska orka med vardagen måste ni prioritera och unna er att komma bort ett litet tag och ägna er åt varandra. Ni är såå fantastiskta med era barn och med den livssituation ni lever i. Kämpa på för ni är så bra föräldrar. Kramar <3 <3 <3

    SvaraRadera