fredag 27 augusti 2010

handlingsplan

medicinera med ipren eller alvedon vid 38,3-38,5 graders feber
vid kramp ring ambulans innan eller efter medicinering av diazepam

En kramp till, men jag vågade inte ge medicinen. Jag övertalade F att krampen gått över så åkte vi upp till sjukhuset. Där han jag knappt innanför dörrarna innan personal tog in oss på akuten, ett behandlingsrum. De gav diazepam vilket ledde till, det jag var orolig för, andningspåverkan. Så snabbt in i ett akutrum, larm, fullt med folk väller in o vi sitter snällt i ett hörn o tittar, lyssnar på allt som händer. Prinsen ser vi knappt för alla människor som står runt honom. Det var andra gången vi satt i det där hemska akutrummet.

En natt på sjukhus för prinsen och F. En natt själv hemma för mig. Jag har inte sovit själv hemma sen prinsen föddes, det var mycket tyst och ensamt, icke njutbart då det inte var frivilligt eller planerat. Men nödvändigt!

När vi åkte från sjukhuset idag så sa F: Hej då, hoppas det dröjer ett tag tills vi ses igen.
Då svarade läkaren: Nu kommer vintern så det dröjer nog tyvärr inte så länge tills dess att vi ses, så log han.

Kanske låter makabert, men jag gillade det, det känndes inbjudande! Vi börjar ju trivas på avdelning 325 nu. Detta dygn saknade jag dock Lina och Emma, Maltes extra goa sjuksköterskor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar