fredag 10 juni 2011

Barnledig helg

Så har vi lämnat prinsen på förskolan och sedan går han vidare till Nallen för helgvistelse.

Just i morse var det skönt att lämna honom, Gud så tröttsamt vi haft det hemma de senaste dagarna. Han har inte gått att stimulera... Så nu känns det super skönt att veta att han kommer att bli omhändertagen hela helgen utan att vi behöver känna att vi sliter ut våra nära och kära!

Jag hoppas bara känslan kommer finnas hela helgen. Förra helgen han var där satt jag ju mest och grät för att det var så jobbigt och uppenbart att jag inte klarar av att ta hand om honom heltid. Kanske har förnuft och känsla kommit lite närmre varandra så jag kan känna mig som en "good enough" mamma.

I förmiddags har jag varit med stora kärleken och handlat det sista inför hans 35 års fest i imorgon, jag har vilat mig och skall nu promenera in till Gildaskolan och unna mig lite manikyr. Så skönt att inte ha några tider att passa, mat att göra i ordning, liten kille att stimulera, inga mediciner att greja med och ingen nattning och inget uppvaknade av stela muskler på natten!

Ser ut att bli en fin kväll också, kanske skall njuta en stund på balkongen av ledigheten :) får handla hem lite vattenmelon, fetaost och oliver till fredagsmyset...

2 kommentarer:

  1. världens bästa mamma ju!

    SvaraRadera
  2. ...redan igår kväll blev det jobbigt och tårarna kom... men än så länge så är det skönt jobbigt och sorgligt, hur nu något kan vara det?! Men det känns iaf naturligt att vara ledsen, att sakna, att slappna av och låta känslorna komma fram, att tycka det är skönt att han inte är hemma samtidigt som det är, som det är...
    Lilla prinsen <3

    SvaraRadera