söndag 27 januari 2013

Många vakna timmar på natten

I fredagskväll var vi trötta. 21 kom nattassistenten och strax efter det gick jag och la mig för att läsa. Släckte lampan vid 22:30. 22:45 knackade det på dörren, assistenten mådde illa och ville åka hem.
Strax därefter började springer på natten. Jag låg nog ner 20 minuter i vaeje timme, annars hjälpte jag Malte. 04 vaknade brorsan, då var det hi life. Det bar bara att gå upp för Fredrik. Widar somnade om i min famn vid 06, då kunde F gå och lägga sig 1 timme innan jobbet. Malte somnade om vid 7 tiden.

Kl 08 började dagassistenten, då sov ff båda barnen så jag gick och la mig em timme. Sen packade vi deras väskor, pojkarnas mormor kom och de åkte iväg till ELDORADO. 4,5 timmar själv hemma! Det var så skönt. Det var så avkopplande! Jag fick gjort schema för assistenter och avlösare för februari. Jag fick donat med att lägga över lite Malte dokument på USB minne så en av assistenterna kan ändra och uppdatera arbetsbeskrivningen. (JAG DELIGETAR BORT ARBETSUPPGIFTER) så fick jag gjort tidsbedömningen som efterfrågas från FK inför handläggningen av Widars assistansutredning. Efter detta så la jag mig i sängen ich läste och somnade sen in ich SAOB 40 minuter! En sådan perfekt stund! Hann med en massa måsten och egentid och sömn!

...men nu är det nästa natt, natten till söndag. Klockan är snart 3 och jag har varit vaken sen 01:30. Malte har assistent hos sig men vi vaknade av hans hosta ich efter en liten stund valde jag att gå dit och tala om hur hon kunde hjälpa Malte. Strax Eftr. Det vaknade Widar som inte ger sig till att slappna av utan att först få lite välling... Nu kanske han är på väg att somna i min famn.

Det tar verkligen hårt med alla dessa vakna timmar per dygn. Jag känner i kroppen att jag mår dåligt. Jag är grinig. Har inget tålamod. Orkar inte vara trevlig. Är bitter. Klarar inte av för mycket eller flera ljud samtidigt. Men jag känner också att den prioriterade träningen de senaste veckorna hjälper mig att inte känna hopplöshets känslor. Eller tänka negativt hela tiden. Jag har nog brutit en nedåtgående spiral nu till nästa steg, vända.

Jag är riktigt nervös för att snart börja jobba. Det måste bli bra. Widar måste trivas med förskolan. Widar måste bli tröttare och sova bättre på natten när han börjat på fsk. Så mycket hänger löst inför vårens utmaningar, som måste resultera i en känsla av harmoni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar