fredag 26 mars 2010

Våren, ny tid, ny energi!?

Jag tror det håller på att stabiliseras Sonden har suttit sen i måndags, han är piggare när han är vaken och är mer bestämd igen. 4 veckors virus förkylning kanske börjar gå över...?
Men, han kräks mycket fortfarande och är inte alls uppe i normala matmängder för sin ålder eller vikt. Vi trodde verkligen att sonden skulle göra under, HAHAHAHA!!!!! vad fel vi hade. Idag försöker vi hålla det till 4 matningstillfällen, vi är slav från klockan. börjar mata 60-80 ml, låter det ta 20 minuter, väntar i 20 minuter, har vi "tur" kräks han inte. Efter 20 minuter ger vi 60-80 ml igen. Kräks han då skall vi ge honom lite till mat, efter att han lugnat ner sig. Ni förstår, vi gör inte mycket mer än matar och torkar/tvättar kräk. Men nu så, kanske... går förkylningen över så kan operationstid bli aktuellt! (för peg på magen) Efter operation är vi iaf tillbaka på ruta 1, vilket innebär att lära lillprinsen äta ur mun igen och kompletteringsmata via sond, det känns skönt!

Jag har bestämt mig, jag skall se framåt och positivt, det går inte överleva annars.
Jag har så många gånger tänkt; bara vi kommer till sjukgymnasten, el bara vi kommer till habiliteringen, bara vi vi får stolen, bara vi får sonden blir det bra, men ingenting har blivit som jag förväntat och nederlagen har tagit hårt på oss föräldrar.
Nu säger jag: När lillprinsen är 2 år, då skall det kännas mer stabilt och mindre oroligt. Då har vi erfarenheter och mer realistiska referensramar att tillgå, samt att doktorerna kanske vågar prata lite förväntad framtid med oss.

Trevlig helg till er alla! Ikväll skall vi göra nytt försök med fredagsmys här hemma, förra fredagen avbröts myset med besök på barnakuten. Ikväll blir det viltfärsbiffar, gräddsås, gelé och potatis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar