måndag 17 maj 2010

Från sjukhuset

Jaha, då sitter jag här igen, i en fåtölj på sjukhuset bredvid min son i stålsäng.

Operationen har gått bra, men han är bra smärt påverkad. Han får alvdeon och morfin här vilket känns väldigt skönt. Jag har ett nytt motto, som gäller här, hellre drogad än ha ont!

Han sover tungt nu, lillprinsen. Vid 20 tiden fick han en hel näve mediciner, de två vanliga, kloralhydrat (mot muskelspänningar) och melatonin (för sömnen). Samt att han fick morfin och alvdeon mot smärtan, så nu hoppas jag på några timmars sömn.

När vi var här och skrev in oss i fredags gick både jag och Fredrik härifrån med dåliga vibbar, dagen idag har gått bra, personalen har varit jätte mysiga, ödmjuka och tillmötesgående Nattpersonalen som nyss var inne var snäppet bättre! Så skönt att kunna omvärdera sina känslor. Dessutom känns det ju bra att vara på Drottning Silvias sjukhus nu när det stormar lite kring Astrid lindgrens barnsjukhus i Stockholm..

Nu skall jag bädda upp tältsängen, bädda och krypa till sängs för att försöka sova några timmar innan det är dags för personalen att titta till och ge medicin till lillprinsen.

Kram till er alla och tack för sms, meddelanden på facebook och hälsningar ni skickar oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar