söndag 16 maj 2010

Packar och förbereder...

...vad jag nu kan förbereda... men det är väl lite mental förberedelse att packa en väska och fundera ut vad jag vill ha med till sjukhuset.

Imorgon skall det ske alltså, operationen, knapp-i-sättning.
I fredags när vi var inne på sjukhuset för inskrivning så berättade läkaren att 50% av de barn som får knapp fortsätter kräkas eller börjar kräkas, man vet inte varför. Jag hoppas innerligt att Malte kommer tillhöra de 50% som inte kräks, men skulle det visa sig att han gör det så får vi lära oss att inte värdera det.

Som jag skrivit innan så har jag satt upp en del milstolpar kring Malte och livet med honom, att bara vi får.... så kommer det bli lättare. Som jag också skrivit innan så har jag sagt att jag skall summera och reflektera kring Malte vid 2 års ålder. Jag lägger inte så mycket värdering i denna operationen eller så mycket förhoppning till den heller. Det blir skönt för Malte att bli av med näs sonden, han är duktig på att dra ut den och jag hatar att behöva sätta i den.

...nu skall jag försöka somna och sova, vi skall vara på sjukhuset kl 06:30 för att embla och göra en sista bakterie tvätt, 7:45 är det planerat att operationen skall börja...

Godnatt

1 kommentar:

  1. Håller tummarna att allt kommer gå bra!

    Kram Lena

    SvaraRadera