lördag 9 oktober 2010

att upptäcka ett nytt land...

Ni som läst bloggen från början...

jag har börjat se mig omkring i Holland... ;)

jag skulle kunna visualisera det med att jag en lång stund studerat vad jag ser från mitt hotell fönster, men nu vågar jag mig ut lite och prata med andra människor som finns här, i detta land...

Det är skit läskigt och jag vet inte riktigt ännu hur jag ska få ihop tillvaron. Hur skall jag kunna vara i Holland och Italien samtidigt?

Men jag trevar mig lite framåt så får vi se hur andra gör och se om det passar oss, så hoppas jag ju att tillvaron i Italien, vänner och familj kan tänka sig att hänga på oss här i Holland. Jag får nämligen för mig att det är lättare för Italienare att åka till Holland än vad det är för Holländare att åka till Italien...?

2 kommentarer:

  1. ...och det är nog bra för Italienare å resa till Holland, så de små svaga Italienare kan lära sig massa av Holländarna å se att Italienare är som som vem som helst,helt vanliga människor, bara några som bara kämpar lite mer....

    Ser upp som fasen till ER, Louise! Snacka om stora människor!! (även om det kanske inte känns så alla dagar)

    SvaraRadera
  2. Ja du, det där har jag tänkt många gånger...de andra kan komma en sväng och kolla in hur vi har det...en weekend av egen fri vilja, men vi blir kvar. ;) Och den där dikten den hade jag glömt, den stjäl jag ifrån dig, för den har jag har letat efter..

    Kram Emily

    SvaraRadera