tisdag 1 mars 2011

Redan mars!

Idag är jag ledig, första (och enda) lediga dagen som jag skall få nyttja avlösarservice...!
Vad händer, hon är sjuk! så typiskt.. Men då får JAG åka lite rutschkana med lillfisen i eftermiddag :)

Idag tog lillfis sovmorgon, jag vaknade 8:45 och klev upp, vi brukar lämna på förskolan kl 9... Men är man så söt som min son, när han sover, då vår man sova:) Han, precis som vi ligger ju efter några timmar med sömnen, så vi låter honom sova. Fick istället ringa förskolan och meddela att vi kommer när lillfis behagar vakna. Väl på förskolan så möter Emelie upp oss och utbrister "vad jag har väntat". Det är så underbart att lämna honom där! Han blir så glad och personalen är så glad i honom.

Nu är det bara 25 dagar kvar innan vi flyttar! 25 dagar släpande av barn, väskor, kassar och vagn upp och ner för trappa. 25 dagar av att släpa tvätt ner, ut och upp. 25 dagar av att få sparkar i magen av lillfis då han ligger på skötbordet. 25 dagar lyftande av hjälpmedel över trösklar. 25 dagar kvar för lillfis att bada i badkar ;(

Vad jag ser fram emot att få vardagen lite mer lättillgänglig. En vecka efter vi flyttat in har jag bokat tid med arbetsterapeuten som skal komma och hjälpa oss kolla över boendet och anpassa den så att det skall bli så bra som möjligt för oss och för fisen.

Nu skall jag ner till tvättstugan, få gjort en massa ärenden och sen hämta fisen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar