lördag 2 april 2011

Ett nytt hem

Nu har vi bott i nya lyan i en vecka!
Flytten gick bra, förutom att vi fick vänta i nästan 2 timmar på att komma åt hissen :(
3 hushåll samtidigt hade fått inflyttningsdatum samtidigt, men alla som skulle flytta in under helgen fick sina nycklar på fredagen och det var minst två familjer som "fusk" flyttade...

Lillprinsen hade det bra i Jönköping hos mormor och farbror Leif! Han kom hem på söndagen, vi fick en liten stund med honom innan det var dags för förskola och Nallen (korttidsboende). Verken jag eller F upplever att han brytt sig om att vi bytt miljö, och han gillar att ligga på coronamattan på sitt rum.
Jag och F var lediga ihop även på måndagen och fick tid att göra i ordning lägenheten än mer.

Veckan har flutit på, det har varit skönt att vara ledig i stort sett hela veckan för att ta igen sig, nu känner jag att jag hunnit vila upp mig lite också efter flytten.

Igår kom prinsens junior säng, så i natt har han sovit första natten i eget rum i egen säng, utan mamma och pappa! Det vara bara och F som hade separationsångest igår kväll... :)
Natten har gått bra, vi har använt oss av babyvakterna och var snabbt på plats i natt då han vaknade och gav honom medicin, så han snabbt kunde somna om igen. Det är det momentet jag och F är mest oroliga för, att vi inte skall vakna fort då han vaknar så han hinner bli mycket stel och ordentligt väckt av det... men vi får komma in i det, inatt gick det bra iaf!

Han vaknade dock tidigt, 06:20... men det får det vara värt, det var en glad prins som låg och tjoade i sin säng :) Nu sitter han och får frukost i knappen och tittar på barnprogram...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar