onsdag 13 april 2011

igår var en dålig dag

Igår hade jag en dålig dag, en gråt dag. Det utan att Malte mådde dåligt, det är nog första gången :)

Vi var på CP utbildning för föräldrar och genom föreläsningarna så kunde jag själv placera in Malte i fack och insåg hur funktionshindrad han är i jämförelse med andra CP barn... Alla dessa skalor dom läkare, sjukgymnast och arbetsterapeut använder sig av.

Det svåra var nog också att gå från att uppleva att vi har ett flow hemma till att inse att det ALLTID kommer att vara jobbigt, ALLTID finnas en sorg, ALLTID vara mer stresskänslig...

Dessutom så träffade jag i måndags många andra funkismammor och vi pratade också naturligtvis sorg, jobb med barnen, förhållandet, omgivningen och framtiden... samtidigt som det är en stor lättnad att träffa mammor i liknande situation så får man ta del av så mångas sorg, vilket är jobbigt. Men det är skönt att ha fler än F att dela "livet" med.

Idag har jag och lillprinsen iaf haft en egendag tillsammans, det behövdes efter gårdagen, han är så duktig och så underbar, min prins! Han har dock inte fått så mycket lugn och ro så han kunnat sova något under dagen, så nu är han rätt trött :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar