onsdag 9 november 2011

"har de senaste 2,5 månaderna fött barn, varit inlagd för inflammation i livmodern, varit inlagd på sjukhus med barn, varit på massa olika läkarbesök med båda barnen, varit på två 30 års kalas, påbörjat, genomfört o examinerats i en 3 poängskurs, klarat 8 (av 30) dagars fustra träning, listan kan göras längre.... idag unnade/belönade jag mig själv med en helkroppsmassage!"

detta är idag min statusuppdatering på facebook... har fått massa kommentarer om att det var jag värd, och det är jag! Men statusen har fått mig att fundera lite... varför är jag överallt och ingenstans och inte med lilla Widar?!
och det jag kommit fram till är att det är så smärtsamt, för att magkänslan säger fortfarande att det är något som inte stämmer... Jag kan inte släppa det! Den 29:e skall vi tillbaka till Mia, då får vi diskutera med någon som tar vår oro på allvar, det känns skönt men också väldigt otäckt.

I måndags fick Malte hem sin pett-mask, idag testade vi den hemma för första gången och som vi förutspått så gick det sådär... på kvällen när jag skulle sätta på den en stund fick han fullständig panik, stackarn, så den stängdes av ganska fort och kvar blev en väldigt ledsen Malte och en mamma med mycket dåligt samvete. Nu ligger han som vanligt och snarkar som en hel karl i sin säng :) Min älskling!

I eftermiddag fick jag världens goaste respons från Malte, han skrattade högt och ljuvligt då jag spelade på läpparna, det får bli en ny underhållningsmetod här hemma...

17:55 ringde min telefon från dolt nummer, konstigt tänkte jag, Malte är hemma och F ringer alltid från sin telefon då han är på jobbet. Det var en läkare från kardiologen. Med en gång så tänkte jag ju att Widars EKG såg lustigt ut från sist vi var där, men efter att han presenterat sig och försäkrat sig om att det var Widars mamma han talade med så fick jag veta att EKG:et såg bra ut och att vi skall ha uppföljning först i vår. Om inte arytmier finns så skall medicinen då trappas ut! Märkligt bara att ringa så sent... men så länge det är positiva besked man får så funkar det :)

Nu skall jag hoppa i säng, båda pojkarna sover och F jobbar, så man vet aldrig hur mycket sömn det blir. Men natten till idag så sov Malte HELA natten!!!!! Vaknade till en kort sväng precis efter vi satt på maten, drömde troligen, men somnade snabbt om igen och vaknade först 07:15! Tänk om det kunde vara så alla nätter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar