måndag 7 november 2011

November = mamma månad

November är månaden då jag satsar lite extra på mig själv.
Jag har ju tagit åt mig en otroligt utmaning genom att gå med i fitnessfighten under november månad. Träning VARJE dag och matprogram att följa till pricka.
Idag har jag avslutat en kurs, förkovrat mig i Återfallsprevention.
Natten till idag checkade jag in på hotell och fick 6,5 sammanhängande sovtimmar.
I veckan så skall jag unna mig en massage (på axelssons massage skola, 200(!) kr) för att jag varit så duktig att plugga jobbrelaterat trots att jag är mamma ledig.

Igår när jag tog tåget upp till Stockholm hade jag verkligen räknat med att träffa min kära vän Madelene, men efter lite eftertanke så insåg även jag (Madelende hade ju fattat långt tidigare att jag inte borde prioritera att träffa henne. Det är sanna vänner som känner en så bra som kan hjälpa till med att komma till insikt) att jag skulle må bäst av att inte klämma in en vän-träff.

På tåget upp började jag förbereda mig för examinationen, det var mycket mer än vad jag trodde det skulle vara! Jag pluggade 3 timmar på tåget och 3 timmar på hotellet och ändå kände jag att jag inte var helt bra förberedd idag. (Examinationen gick bra, jag hade lite tur också)

Jag hade ju i min fantasi tänkt att jag skulle gå och lägga mig kl 19 och sova till 07... hur jag nu tänkt att det skulle gå till...? Tåget anländer till Stockholm 17:50, jag skulle träffa Madelene och fika/äta, checka in på hotellet, duscha länge, byta om till pyjamas, bädda ner mig i sängen o njuta av en stor säng själv o zappa på TV:n. ALLT detta på 1 timme o 10 minuter!

Jag vill alltid mycket mer än vad jag kan få till...

Men vad jag kände mig fel där i sängen i Stockholm, det var inte längre lyx att vara där utan snarare ensamt o tomt. Jag saknade ljuden från Widars små snusningar, Maltes snarkningar o värmen från F under täcket. Jag skall försöka påminna mig om den insikten de framtida kommande jobbiga nätterna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar