torsdag 8 december 2011

förbannade vaken nätter!!!

Fy vad jag verkligen hatar att behöva vara ensam och vara vaken på natten!

I går kväll var Malte väldigt stel och skrikig vid nattningen, krävde mycket kloral för att komma till ro, sov till 00:30, var vaken länge. Jag var skit förbannad i natt och fick gå därifrån, annars hade jag nog tagit i för hårt... Det är så provocerande när han ligger klar vaken i sängen och jollrar! Han somnade nog om till slut i alla fall, och jag kanske fick sovit någon timme innan Widar vaknade och ville ha mat, så upp med honom. Den stackaren har ju sådan hosta så han åt, hostade, åt, hostade och blev sen grymt ledsen över att inte ha ro. Sen tog det lång tid för honom att komma till ro, så lång tid att Malte hann vakna igen! Lika klarvaken denna gång, kloral hjälpte inte, så det var bara att plocka upp ungen och sätta igång maten. Upp med Widar som var skit glad att något distraherade hans hosta.

... så, nu är klockan 6, Malte har ny blöja, hälften av maten har gått in, Widar är tvättad och påklädd och har nu somnat om gott i sin bäddade säng, vår säng är bäddad, FB kollad, snart ett inlägg gjort och då kan jag gå loss på diskmaskinen och tvätten...
fördelen med att inte få sova är att man får gjort mycket innan "dagen" börjat...

4 kommentarer:

  1. jag får börja övernatta :)

    SvaraRadera
  2. Att inte låta folk sova används ju som tortyr och det kan man ju förstå.... Hoppas att ni får några lugnare nätter snart.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag man blir galen utan sömn.... När bella var lite å inte sov på några veckor fundera jag seriöst på å hoppa från ett jättehögt berg, jag började tänka helt oklart....

    Skickar massa ork å håller mina tummar att du ligger och sover nu!!!! Kram

    SvaraRadera
  4. I helgen är det Nallen helg, då skall jag vila och sova! Verkar dock som om den lille fisen är lite förkyld, men han sover bra om han får sova på armen, och det får han, om jag får sova :)

    SvaraRadera