tisdag 13 december 2011

glädje, stolthet, hopp, förtvivlan, ångest och lite avundsjuka

Fredrik har gått till final med fitnessfighten! Jävla skit! Han var ju vältränad innan och nu än mer fit! Jag är så jävla avundsjuk! Det är ju jag som behöver uppmuntran och belöning för att ha gjort detta och kämpat bort 6 kg, 10 cm midja och 10 slag per minut i puls! Han har verken varit gravid eller fött barn två gånger som påverkat hans kropp!

...men, så kom jag att tänka på att, om jag får alla jag känner att rösta på honom, så att han vinner, då har jag en personlig tränare och kostrådgivare alldeles för mig själv. Så nu uppmanar jag alla som läser att gå in på fitnessfighten.se och rösta på Fredrik Laanemets.

Igår var vi på julfest på förskolan! Jösses vad glad man blir av engagerad personal, stolt över sina barn och alla kompisar och så var jag extra glad över att få dela denna stund med Matilda, Jonas och Ester. Jag tror Ester var väldigt fascinerad av julfirandet, dansen runt granen och tomten! Underbara unge!
Malte var ensam pepparkaksgubbe i lucia tåget, han tyckte det var kul när det blev "hans" låt. Det syns så tydligt för då åker båda händerna in i munnen och så är han väldigt koncentrerad på sin motorik :)

På julfesten fick vi även se en liten flicka som är lika gammal som Widar, det blev så tydligt, igen, vad det är vi påpekar som fel på Widar. Hon sitter i knät på någon av alla sina släktingar, tittar sig omkring, greppar leksaker och för till munnen... ångest och förtvivlan, det är på riktigt, det är något som inte stämmer.
...Men så talar hoppet till oss, Widar är pojk, de utvecklas långsammare, vi är bara nojiga och ser inte till hans framsteg utan är upptagna av att se vad han inte kan göra...

2 kommentarer:

  1. Åhh dessa barn <3. Vi ska tacka!!! Underbart att se Maltes avslutning fina fina lilla/stora Malte!!! Denna obeskrivliga röra av känslor de genererar M,W och E <3. Många Kramar från Källaren!!!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina killar du har Louise.., en pepparkaksgubbe.., en mini tomte & en egen PT ;) !!
    Jag tycker DU ska vara GRYMT stolt med din prestation.., det är helt fantastiska resultat som du gjort & jag e bombsäker att Fredrik inte klarat av det efter 2 graviditeter ;) !! Du är toppen snygg !! Du får vara min PT till våren... kramar Linda

    SvaraRadera