fredag 20 april 2012

För mycket

LungingFlammation, ev blodflÖrgiftning, papainfluensa och astma besvär. Hur mycket ska en drygt 2,5 åring orka med??!!!
Malte är fortfarande inlagd och lär så förbli över helgen, han får fortfarande antibiotika intravenöst, syrgas och ska få prova lite olika behandlingar för att lossa slemmet så han kan hosta upp det.
Denna vecka har mamma vaknat och varit med Malte på sjukhuset. Vi har dock hit fullt pådrag där hela veckan, jag, Fredrik, moster, farmor och farfar har varit här.

Sen har vi alla underbara vänner som kommer upp med hemlagat, godis och fika!
Det tog 2,5 år men nu tackar jag ja till all hjälp som erbjuds, snart kan jag nog också begära hjälp... :)

Mellan onsdag och fredag har även Widar varit inskriven på samma rum. Vi har provat ut kloralhydrat och nitrazepam till Widar och haft kontroll på att han tål den medicinen. Han var knappt påverkad av den dos han fick...
Prover på hans förkylning visar på samma papainfluensa, men han är inte i närheten så påverkad som Malte. Men vi inhalerar koksalt sören att hjälpa honom lösa upp slem.

I natt skickar vi Widar till morbror till söndag så ska vi vila och fokusera på Malte och hans tillfrisknande och ge honom lugn och ro.

Mötet med socialtjänsten gick åt helvete. Mottagningsgruppen tog inte emot vår ansökan utan hänvisadedoss till funktionshinderenheten. Vi reste oss uppochgick efter 10 minuter.
Dels blir vi sura påkuratorn som inte tog reda på vart vi skulle, sen blir vi även sura på mottagningsenheten som inte läst brevet med läkarintyg när de fick det, då hadedemed en gång kunnat hänvisa till rätt instans. Sen blir vi sura på oss själva som överlåter ansvar till någon annan då vi konstaterar att vi sköter vårt eget bäst själva..
Nu väntar vi på att LSS handläggaren ska ringa, boka nytt möte med henne, göra en ansökan så hon får starta en utredning....
Den 10 maj är det i alla fall nätverksmöte med massa människor och instanser, då hoppas jag vi kommer några mil...

Efter att Malte blivit inskriven har jag fått en natt lugn sömn hemma själv! Jag duschade, sörjde in mig med voltaren och tog Ipren och Panodil sen sov jag gott i 9 timmar i streck! När jag vaknade var jag sååååå stel! Jag fick ha lite rörlighets gymnastik i sängen innan jag gick upp.

I onsdags var det två clowner som kom in och spela och sjöng för Malte, han titta misstänksamt på dem men lyssnade uppmärksammat, idag kom Pippi Långstrump och spela och sjöng, då var lillebror mest intresserad! När han väl fick syn på Pippi så tittade han storögt och misstänksamt på henne, tittade på mig och sen log han och "pratade" med Pippi :)
Så, till och med på sjukhus så kan man få guldstunder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar