söndag 5 augusti 2012

Sommaren 2012

Imorgon börjar förskolan! På tisdag börjar jag jobba! ÄNTLIGEN ska det bli vardag igen. Semester nu för tiden innebär inte vila...

I och med att vi fick vårt assistansbeskut i början av sommaren så har vi själva fått jobba som assistenter. ( vi har precis anställt en utomstående, men det tar tid och energi att anställa och lära upp) juli månad, semester från unga vuxna, innebär 242 timmar som assistent... Jag är helt slut och ser fram emot art få komma tillbaka till jobbet och "vila" från allt annat.
Imorgon börjar inte bara förskolan utan Malte ska även till nallen!

Sommaren har varit jobbig, vi blev ju kanon förkylda och det tig lång tid att få förkylningen att gå över. Det har inneburit mycket slem, många inhalationer, mycket kräks och lite sömn.

Så har vi försökt att vara duktiga och kämpat med ståskal, stårullstol och elektrodress.

Idag gjorde vi en underbar sommarlovs-avslutning. Jag, Malte och Fredrik gick utan lillebror till Liseberg! Där var vi med på årets CP-träff! Jag och Fredrik åkte mycket med Malte och hade väldigt trevligt tillsammans. Jag kände mig så glad och tillfreds när vi gick därifrån. Vad skönt det var att vi var i harmoni, jag och Fredrik och att vi kunde ge all uppmärksamhet till honom och tillsammans tolka, utmana och vårda Malte. Vi gjorde en normal sak fast i ett onormalt format. Nu önskar jag denna Goa unge sover gott HELA natten!

1 kommentar: