söndag 8 maj 2011

fint väder!

Solen lyser, himlen är blå, på facebook skriver alla om vad de skall göra utomhus nu när det är så skönt väder ute och alla verkar ju förstås så jävla glada och lyckliga!

Själv fick vi bli varse det fina vädret som var igår, idag lever vi i sviterna av det. Dagen fick börja 03:30... spasmer, slem, hosta... kräks och högfeber... Ungen verkar ju inte tåla att vara utomhus, för hade vi haft mer kläder på så hade han blivit irriterad över det.

Idag var jag lite avundsjuk på F som skulle åka till jobbet och vara hemifrån ett dygn..

Dessutom så trycker magen upp i lungorna på mig (känns det som) och jag upplever det som att jag inte kan andas när jag ligger ner. ...och lillebror i magen får ta mycket stryk av att jag behöver ha en spastisk storebror i famnen som skriker, sparkar och slår. Just nu är det jobbigt.
Sen blir jag ju stressad av att det är fint väder och ALLA skall hitta på något kul att göra och ta till vara på det fina vädret. Själv har jag bjudit farmor och farfar att gå ut med lillfisen så jag kan få försöka sova en stund.

Så... dags att andas lite innan lunch för fisen = slem och kräks... är det ens någon idé att mata???

2 kommentarer:

  1. Skickar lite styrkekramar! ♥

    Kvällspromenad med mig ska du inte trycka in i detta schemat. Vi hinner med det sen i sommar, när allt lagt sig lite å inte lillebrorsan sparkar så....

    lillebror????? vet ni nu????

    SvaraRadera
  2. Här är lite bergochdalbana.. ena dagen bra andra dagen skit jobbig. Jag tror det är tänderna som strular för honom... lillefisen. Jo, vi vet, det blir en lillebror. Kanske en Widar :)

    Men komma hemifrån och promenera lite vore skönt, ska bara hitta en ledig kväll :)

    Får man klaga de 3 sista månaderna man är gravid? Fy, vad jag inte ser fram emot detta :)

    SvaraRadera