tisdag 17 maj 2011

Lediget...

...idag är första dagen sen vi började med nallen som vi båda är hemma, lediga och kan utnyttja sovmorgon... så vaknar jag 06:30 och kan inte ligga kvar i sängen... typiskt!

Men det är skönt ändå, igår var vi och käkade god mat på tapas ställe, tillsammans med nya underbara funkisföräldrar:) Ingen stress i säng, inget ställa klockan på 05:30 för att sätta igång maten, inget ligga och lyssna efter ljud från prinsen...ingen prins :(...

Igår ringde förvaltningsrätten till F! han fick information om att de inte skall fatta beslut om inhibition utan går direkt och fattar domslut om hela ärendet i nästa vecka! Men F fick inget datum, gör de ingen förhandling då vi är med? Det trodde iaf jag... Spännande!

...men vad vi vet idag så är det Anettes (avlösarens) sista dag idag, känns konstigt, dubbla känslor. Hon och jag har inte super bra personkemi och jag känner mig inte helt bekväm i att vara hemma då hon är här och jobba, men jag ser ju att prinsen gillar henne och det är viktigare. Jag hoppas hon får hänga med ett tag till, för hans skull. Dessutom så har jag vant mig vid att ha den avlastningen, det är verkligen super skönt att avlastas en eftermiddag i veckan, för de är inte alltid jätte enkla.

Dessutom så ska vi ju nästa vecka träffa Minna, på habiliteringen, ett möte som skall ligga till grund för hennes utredning om huruvida Malte har behov av Nallen eller inte. Jag hoppas vi tills det mötet har fått ett domslut till vår fördel... oj oj oj vad gott det hade varit!

Men innan alla dessa möten, beslut och domar så skall vi försöka släppa allt här hemma och ta nästa stora steg för vår lilla familj, åka på semester! På torsdag tar vi flyget till Italien, tillsammans med prinsens farmor och farfar, skall vi hälsa på gammelfaster Nadia och Pino!

Till resan har vi fått förbereda en hel del: intyg från läkemedelsverket om att vi måste resa med narkotikaklassad medicin, läkarintyg för att få ta med mediciner samt specialmat. Betala extra för last samt bunkra upp med lite förebyggande mediciner inför flygresan. Mycket skall med, men inga hjälpmedel... å vad frustrerande det är att han inte kan sitta i vanlig barnstol! Han får leva i sin vagn, hoppas bara han går med på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar