torsdag 5 maj 2011

...fortsättning

Nu har jag läst igen och fått lite tolkningshjälp, jag tror förvaltningsrätten avslagit begäran om inhibition då avlösarservice fortfarande pågår. Så vi måste begära inhibition från och med 17/5 och fram till förvaltningsrätten avger sin dom i ärendet. Jisses, hur tydlig behöver man vara?!?

Sen har vi även fått ta del av handläggarens svar på vår överklagan, hon är ganska tyken (uppkäftig)... Alla i vår närhet, även i sina professioner reagerar starkt på avslaget och att Malte inte får insatser via LSS. Detta ger mig och F än mer energi att driva på detta! Jag ger mig aldrig nu! Även om detta tar tid så i augusti söker vi ny prövning och då med motivering till att Malte då har ett syskon som skall tas hänsyn till. Dessutom så har jag funderingar på att om detta går igenom, själv säga upp avlösningen. Jag tror nämligen inte vi kan ha kvar både avlösning, förskola, korttidsboende och vårdbidrag. Vårdbidraget betyder mer för oss nu än avlösarservice, särskilt nu när jag går hem och är gravid och föräldraledig.

4 arbetsdagar kvar, sen går jag på gravidledigt! Hade varit skönt att hinna få beslut från försäkringskassan innan bara, så jag vet om jag kan vara hemma eller behöver söka ett nytt jobb... :)

Igår hade vi återbesök till världens bästa Mia Hafström! ...helst vill jag träffa henne en gång i kvartalet men inser att det är dags att fasa ur den kontakten, det känns så sorgligt, hon har varit med hela tiden och känner Malte och oss så bra. Vi var ju naturligtvis tvungna att fråga om hon kommer vara på neonatal under sommaren, vilket hon trodde, så har vi tur kan vi ropa på henne från förlossningen :) Det hade varit grymt tryggt!

Ja, ja dags att ta tag i dagens to do list...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar