tisdag 3 januari 2012

Längtar!!!!

Januari och Februari är månader i återhämtningens tecken...

På fredag skall JAG, SJÄLV, åka hemifrån och vara borta ett helt dygn, för nöjes skull! Detta hände senast april/maj 2010... (jag har inte glömt bort att jag var borta i september, men då hade jag lite prestation att klara ut)

Jag skall åka ut till Tjörn, tillsammans med Sara, inga barn, inga män. Inga måsten, bara mysbyxor, tänd brasa, tända ljus, egen säng och äta i lugn och ro... Tänkt att jag skall få unna mig det!

Fast, jag skall vara ärlig och medge att jag inte vågar planera för mycket, till fredag är det många dagar och Malte är påverkad av sin astma och Widar har en ful hosta, så de där två kan lätt sätta stop för min chans att komma hemifrån.

I helgen är det Nallen helg, vilket gör det möjligt för mig att åka iväg. Det är fruktansvärt svårt att vara själv med båda barnen en längre stund, särskilt på kvällarna. Det begränsar oss verkligen. Båda barnen är ganska trötta och griniga på eftermiddagarna och vill ha mycket närhet, det är näst intill omöjligt att ha dem båda i famnen och Malte far direkt illa om man inte hjälper honom, så därför får stackars lilla Widar alltid komma i andra hand.

Det är skönt när Malte är på förskolan och Nallen så Widar kan få all uppmärksamhet, samtidigt så upplever jag inte får någon "vila"... Jag har inte riktigt lika mycket tålamod till Widar som han kanske förtjänar, just därför att vi längre inte hinner återhämta oss.
Nu börjar jag känna att Widar är så stor och har fått vänja sig vid andra människor att vi skall börja använda barnvakt till honom, just för att återhämta oss.
Måndagen den 16:e skall vi ut med funkisföräldrarna och käka och tänkte då också att Widar skulle få vara hemma med barnvakt.
När det är Nallen helg i Februari så tänkte vi slå på stort och åka iväg över en natt.
Jag hittade ett perfekt ställe i Särö, Säröhus. Tillgång till pool, spakit, rum med jacuzzi, tre rätters middag, hotellfrukost, havsutsikt...
Men så tänkte vi en gång till, det är mycket pengar för att få slappna av. Om vi fixar barnvakt till Widar så att han får sova hemifrån för första gången, så blir vi hemma och har barnfritt... Det blir också avslappning och inte lika kostsamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar