måndag 23 januari 2012

Malte utvecklas!

I veckan som gick var vi på utvecklingssamtal med förskolan. Vår stora pojke! Glad, busig och nyfiken! Vi och personalen på förskolan har uppmärksammat en förändring hos Malte som skett under vintern. Tillsammans kunde vi sätta ord på att vi upplever att han förstår att han kan påverka människor runt honom att göra saker för honom! På förskolan så har han själv hittat en ställning i gungan där han får stilla på sina armar och kan vila!
Underbara unge!
Jag älskar honom så mycket!
Jag är så glad över att han är större, på ett sätt mycket lättare, på något vis tyngre, men vi börjar förstå hur vi skall leva för att ha honom tillfreds. Det är inte alltid vi kan leva så men vi kan försöka! Nu planerar vi inför sommaren och alla utflykter som vi ser fram emot att göra med honom!

-Liseberg och sagoslottet
-Ölandsdjurpark med Ester
-Brattön med farmor och farfar
-Mönsterås -ladugårdar, landet, hästar, stall, glad avslappnad mamma
-husvagnssemester med mormor och farbror Leif
-Nallenvecka
-Tjörn

Den senare delen av veckan har han dessutom börjat visa sig hungrig! Helt galet! Tyvärr kan vi inte ge honom mer mat vid måltiderna för det, men han vill gärna ha mat i munnen! I lördags åt han upp all vaniljkräm i min vaniljbulle! Igår åt han leverpastej från sin egna hand! I natt vaknade han och var hungrig (2 timmar efter sitt kraftiga nattmål), fick 100 ml nutrini i ganska snabb fart och somnade tillslut om.

Ja, det här är min älskade son, små små framsteg för mänskligheten men enorma steg för Malte och oss i familjen! Just nu har en bra period i livet!

5 kommentarer:

  1. Fantastiskt att läsa om utvecklingen!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Jag har läst din blogg ett tag nu och kände att jag ville kommentra! Jag beundrar hela eran familj för den kämpaglöd ni har och lusten för att göra allt så bra det bara går utifrån de förutsättningar ni har.

    Ta hand om varandra!
    Amanda

    SvaraRadera
  3. Jag blir så glad när jag läser om Maltes framsteg!! Heja heja!!

    SvaraRadera
  4. Vaniljen i bullen såklart!!!! Han tar det godaste den pojken :-) Kram till er från oss // Anna

    SvaraRadera
  5. Å vad roligt och läsa Louise! Vilken kille!
    Kram på er

    SvaraRadera