onsdag 17 augusti 2011

Höst

Även om jag vill att vi skall kalla det för sensommar så kan jag lova att nu har vädret slagit om och det är höst. Det vet jag, jag hör det på prinsen. Han tål ju inte väderomslag och nu börjar det bli rossligt värre och en luftvägskatarr är nog inte långt borta. Han lät som en kaffebryggare i natt när han sov.... Jag vill så gärna kunna hosta, harkla och få upp slemmet för honom.

Trots att hösten är här så har vi ännu ingen lillebror :(
Imorgon skall jag till läkaren igen, då skall vi kolla om jag är mogen för en igångsättning. Han vill vänta tills min livmoder är mjuk, så att igångsättningen blir så human som möjligt. verkar ju vettigt, men, vad trött jag är på att vara gravid nu. Jag hoppas jag imorgon är mogen och får en inläggningstid på fredag morgon :)
Det är IDAG som det är beräknat, men känns som övertid, bara för att Malte kom 5 dagar tidigare än beräknat.

Dessutom så har jag inte riktigt tid att vara gravid mer, på måndag skall vi börja träna med Malte, jag hade ju gärna velat vara med.

...men o andra sidan, om nu Malte skall vara lite krasslig så är det ju tryggare att ha lillfis nr 2 i magen än i samma lilla lägenhet som en sjukling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar