fredag 5 augusti 2011

sommaren går mot sitt slut

Idag är det fredag, på måndag börjar vardagen igen. Förskola och Nallen. Jag ser fram emot vardag.

Jag ser fram emot att sommaren går mot sitt slut, för det innebär att min graviditet går mot sitt slut. Jag vill bli av med magen NU. Jag vill träffa lillebror NU. Jag vill kunna ligga på rygg med Malte på min mage NU. Jag vill ligga på samma sätt med lillebror NU. Jag vill kunna träna obehindrat med Malte NU. Jag vill kunna ta kort och jämföra brödernas likheter NU. Jag vill helt enkelt få ut barnet, få det undersökt och "godkänt" och börja leva familjeliv och skapa en ny vardag, skapa trygghet. Just nu är jag lite orolig för hur barnet mår, hur förlossningen kommer att gå och hur jag kommer att klara av förlossningen. Jag vill bara att det skall vara över så jag kan slappna av en aning.

Jag ser också fram emot att få en ny utmaning i livet, att se hur det blir med två barn i huset, att se hur vi löser detta, jag och stora kärleken.

1 kommentar: